fbpx
# מיגדר וכל השאר – מסתכלות בעיניים לסטריאוטיפים ומשנות את המציאות
מזל או יכולת?

מזל או יכולת?

במאמר שפרסמה ד"ר הלוורסון מבית הספר לעסקים באוניברסיטת קולומביה, היא ציינה לאחר ששוחחה עם נשים בכירות, שנשים מייחסות את הכישלונות…
מי את חושבת שיכול להיות נשיא ארה"ב?

מי את חושבת שיכול להיות נשיא ארה"ב?

המונח "איום סטריאוטיפ" מסמן מצב שכיח לפיו כאשר אנשים המשתייכים לקבוצה כלשהי מאוזכרים אודות שייכותם לסטריאוטיפ שלילי, יגדל הסיכוי שיפעלו…
סיסטרהוד

סיסטרהוד

לפני שנתיים נסעתי בפעם הראשונה לראות בתי ספר לתלמידות בחו"ל על מנת לקבלת השראה. לפני שנסעתי, שוחחתי עם בתי הבכורה…
כישלונות

כישלונות

בספרה המרתק "דברים שהלוואי שידעתי בגיל עשרים" כותבת טינה סיליג שבקורס אותו היא מעבירה בסטנפורד היא מסיימת את השיעור הראשון…
לא זה לא

לא זה לא

גייל קלי היא אשת עסקים בכירה בתחום הפיננסי באוסטרליה. בכנס בו השתתפתי היא סיפרה לקהל שהיא מקבלת עשרות קורות חיים…
לקחת מקום בשולחן

לקחת מקום בשולחן

בתפקידי כמנהלת עמותה בירוחם, השתתפתי אחת לשבוע בישיבת מנהלים במועצה המקומית. לא ייחסתי חשיבות למקום בו ישבתי והיו מקרים בישיבות…
הקללה של הילדה הטובה

הקללה של הילדה הטובה

כשהייתי בקורס מדריכות חי"ר הייתה לי מ"מית נערצת. בקורסים כאלה המפקדות נתפסות כמודל להערצה וחיקוי, אבל היא התעלתה על כל…
סינדרום המתחזה

סינדרום המתחזה

מאיה אנג'לו היא אחת מהדמויות הבולטות והחשובות בעולם הספרות והאקטיביזם. היא כתבה למעלה משלושים ספרי שירה, פרוזה, מחזות, ביוגרפיות, תסריטים…
רעשי רקע - על יתרונות ההפרדה

רעשי רקע - על יתרונות ההפרדה

בסדנה שהעברנו לתלמידות כיתה ז' בבי"ס בויאר, התוודו הבנות שלא נוח להן לנהל שיחות עם בני גילן כי העיניים שלהם…
לתת להן להישאר ילדות יותר זמן

לתת להן להישאר ילדות יותר זמן

איזה ערך לא נכלל ברשימה שניסחו מייסדות בית הספרGALS (Girls Athletics Leadership School) כשפעלו להקמת בית ספר לבנות בקולורדו? מצוינות…

חינוך מתקדם מותאם למאה ה-21

למידה אינטרדיסיפלינרית – תכנית STEAM (שהיא – Science Technology Engineering Arts Mathematics).
הטמעת דרכי הוראה ולמידה חדשניות (כגון: Debate, למידת והוראת חקר, למידת עמיתים).
פיתוח כלים לניהול דיאלוג וקונפליקט (בשיעורי ענבר ובפרויקטים קהילתיים).
בחירה כערך מוביל בתוכנית הלימודים (שיעורי בחירה, למידה בדרך החקר).
תפיסה הוליסטית של גוף-נפש המתבוננת על הנערה בשלמותה.
התלמדות בחברות הייטק, מוסדות אקדמיה, תעשייה ועוד כאמצעי לפיתוח גמישות, רלבנטיות ותרגום הלמידה לחיי מעשה.
למידת עמיתים עם בתי ספר דומים בעולם באמצעות כלים דיגיטליים ורשתות חברתיות.

תוכנית הלימודים המיוחדת של "ענבר"

הגישה הפדגוגית המגדרית מבוססת על פרקטיקות הוראה ולמידה חדשניות, שהצלחתן הוכחה בקרב מודלים ומחקרים ברחבי העולם, ואשר מטרתן להוביל את התלמידות להתמודד בהצלחה עם חסמים מגדריים ולממש את עצמן באופן מיטבי בעולם.

תכנית ליווי אישי לכל תלמידה – אשר מטרתה לחזק את הביטחון ותחושת המסוגלות של כל תלמידה, לסייע לה בהתפתחות האישית והלימודית, להציב לעצמה יעדים ואת הדרך למימושם.

תכנית מוגברת ללימודי מדעים וטכנולוגיה – במטרה לפתח בקרב התלמידות ידע ובטחון בתחומי המדעים וכלים לתרגום הידע שהן רוכשות לעולם המעשה.

תכנית גוף-נפש כחלק מהותי מתוכנית הלימודים. מושם דגש על שימוש יומיומי בגוף באמצעות תנועה (בטכניקות שונות) כחלק מראייה הוליסטית והבנה של קשרי הגומלין בין ההתפתחות הפיזית-מנטלית-נפשית.

תכנית התלמדות בקהילה – תכנית לימודים מחוץ לבית הספר. קהילת בית הספר פוגשת את "עולם" העסקים, התרבות, החברה האזרחית, ארגונים חברתיים ודמויות מוביליות ומשפיעות בו.

שיעורי ענבר – תכנית לימודים א- פורמאלית העוסקת ישירות בנושאי מגדר ובנושאים הקשורים לפיתוח פרספקטיבה מגדרית. בשיעורי ענבר התלמידות עוסקות בבניית קבוצה, חינוך למיניות בריאה, אורח חיים בריא, מעגלי זהות, חשיבה ביקורתית ועוד.